piątek, 23 października 2020

(Krótko i na temat...) Jan Kabaciński - 90's Forever Halloween special


Jan Kabaciński zaatakował nas swoim szlamowym projektem w ostatnie wakacje. Wspominałem o tym projekcie wówczas, gdyż miałem nad nim nawet patronat. Spodobała mi się ta prosta rozrywka zaprezentowana przez autora, gdyż lubię tego typu produkcję i często w komiksach szukając właśnie takiej akcji, szlamu i prostoty. Ucieszyłem się więc gdy Janek Kabaciński odezwał się kilka dni temu z informacją, że stworzył „szorta” na nadchodzące halloween. Ciekawy byłem, co to za rzecz więc z przyjemnością do tematu zajrzałem.



I okazało się, że rzecz, choć naprawdę krótka to w stylu, który bardzo akceptuje z akcją, brutalnością i niezłą puentą. Posłużę się opisem, aby przekazać wam, czego się spodziewać:

Nadciąga kolejne Halloween. Dostawca pizzy mknie na swoim skuterze przez dzielnicę getta, niosąc śmierć i zniszczenie. KUNTA KILL-THEM to kolejna postać z całego panteonu umięśnionych i bezwzględnych najemników, którą będziecie mieli okazję poznać w dzień premiery najnowszego zina spod szyldu 90s FOREVER. Muscleverse rośnie w siłę!

I w sumie tyle. Ten szort to takie coś jak komiksowy skecz. Szybka bezkompromisowa akcja w niezłej oprawie, która trafia w mój gust. Jest dynamicznie, prosto, ale z pomysłem, jest dobrze naprawdę. Cieszę się, że to uniwersum się rozwija, chciałbym więcej i więcej, bo jest tu miejsce na akcję, humor i dobry pomysł. Podobają mi się te totalnie wykręcone projekty samych postaci i proste ale szlamowe tła. Przy tak krótkim komiksie ciężko jest się jakoś specjalnie rozpisywać, natomiast jeśli zdecydujecie się sięgnąć po ten komiks w wersji online, to myślę, że poczujecie się jak w latach 90-tych, czyli jest dobrze. Takie specjalne wyróżnienie dla autora za dodatki umieszczone na końcu historii. Łukasz Kowalczuk ma chyba godnego następcę czy może inaczej człowieka, który inspirując się jego stylistyką, zaczął robić naprawdę dobrze rzeczy.

Fajnie, że Kabaciński ma plan na rozwój uniwersum, co sam przyznał:

Jasne, myślę, żeby to było cykliczne, jak najbardziej. Chcę zrobić coś podobnego na święta. Może wtedy to zbiorczo wydam, bo na razie będzie tylko wersja online.

Ciekawa jest też kwestia inspiracji przy tym komiksie:

Pomysł wpadł mi do głowy, kiedy oglądałem „Do the right thing” Spike'a Lee. Pomyślałem, żeby zrobić taką ekstremalną wersję.

Mam nadzieję, że tym krótkim wpisem zachęciłem was do zajrzenia do tego komiksu. Jeśli nadal jesteście niezdecydowani, niech przemówią obrazy:



90's Forever Halloween Special

Autor: Jan Kabaciński
Premiera 29.10.2020
Liczba stron 16
Tylko w wersji online


1 komentarz: